Μετά από 5 χρόνια ο γύπας αναπαράγεται ξανά στην Κύπρο. Σύμφωνα με τη Διευθύντρια του Birdlife Cyprus, Δέσπω Αποστολίδου που μίλησε στην εκπομπή Alpha Ενημέρωση, πρόκειται για ένα χαρμόσυνο γεγονός που αποτελεί το αποτέλεσμα μιας πολύχρονης προσπάθειας για την ανάκαμψη του είδους, αφού ο πληθυσμός τους στο νησί είχε μηδενιστεί. Τις μεγαλύτερες απώλειες πληθυσμών τις είχαμε τις δεκαετίες ’80-’90 και στόχος τώρα είναι να φτάσουμε σταδιακά τα επόμενα χρόνια τα 200 πουλιά.
Σύμφωνα με την κ. Αποστολίδου, γίνεται τώρα η εκκόλαψη τριών νεοσσών μετά από πέντε χρόνια όπου η αναπαραγωγή στην Κύπρο ήταν στο μηδέν, αφού καταλήξαμε να δηλητηριάζαμε μαζικά τους γύπες και να χάνουμε πουλιά που ήταν ώριμα και αναπαραγωγικά.
Τώρα, αυτοί οι γύπες που φωλιάζουν είναι το αποτέλεσμα των προσπαθειών μεταφοράς γυπών από την Κρήτη πριν 10 χρόνια και από την Ισπανία πιο πρόσφατα, σημείωσε η κ. Αποστολίδου, προσθέτοντας ωστόσο πως η Birdlife Cyprus δεν εφησυχάζει «διότι οι απειλές εξακολουθούν να είναι εκεί έξω». «Γι’ αυτό και εμείς συνεχίζουμε την προσπάθεια προστασίας τους από κινδύνους δηλητηριάσεων και ηλεκτροπληξίας, που μειώνουν τον πληθυσμό τους», είπε.
Αυτή τη στιγμή στην Κύπρο έχουμε περίπου 36 άτομα εκ των οποίων τα 35 έχουν πομπό. Το ένα που δεν έχει πομπό, είναι πουλί που έχει γεννηθεί στην Κύπρο και ουσιαστικά είναι ο πατέρας ενός από τους νεοσσούς.
Σε αυτά τα μικρά που θα γεννηθούν τώρα θα γίνουν προσπάθειες να τοποθετηθούν δαχτυλίδι και πομπός, είπε η κ. Αποστολίδου, ώστε να μπορούν να παρακολουθούν τις κινήσεις τους ιδιαίτερα τους πρώτους μήνες που πιθανό να χρειαστούν τη βοήθειά τους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Δεν θέλει φρουρά έξω απ’ το σπίτι του ο Φυτιρής, έστειλε επιστολή στον Αρχηγό Αστυνομίας | AlphaNews



