Το κυκλοφοριακό χάος που μαστίζει την χώρα μας έχει τελικά εξήγηση. Είναι η δραματική αύξηση που καταγράφεται στον αριθμό των αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε, τα τελευταία 20 χρόνια παρόλο που ο πληθυσμός ανέβηκε μόνο κατά 40%, τα αυτοκίνητα έχουν αυξηθεί κατά 126%.
«Δηλαδή, για κάθε έναν Κύπριο ασχέτως ηλικίας, υπάρχουν 0,8 αυτοκίνητα δηλαδή, μιλούμε για πάρα πολλά αυτοκίνητα όπως καταλαβαίνετε το οποίο επιβεβαιώνει φυσικά και το ότι βλέπει ο κόσμος στους δρόμους».
Νεόφυτος Αριστοδήμου – Συνιδρυτής Πλατφόρμας dedomenon.eu
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Έχεις μαθητική άδεια οδηγού; Όσα αλλάζουν από 1η Ιουλίου για μοτοσικλέτες και οχήματα
Η κυπριακή νοοτροπία επιβάλλει στους πολίτες με το που ενηλικιωθούν να έχουν το δικό τους αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους και να μη χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Σύμφωνα με την έρευνα, το σημερινό μερίδιο των δημόσιων μεταφορών κυμαίνεται γύρω στο 3 με 5% ενώ ο στόχος θα έπρεπε να είναι η αύξηση του έστω στο 15%.
Τα θετικά
Στα θετικά που καταγράφονται στην έρευνα είναι η αύξηση χρήσης υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων. Τα περσινά στοιχεία κατέδειξαν πως το 40% των οχημάτων στην Κύπρο είναι πλέον είτε υβριδικά είτε ηλεκτρικά.
«Θεωρώ ότι θα γίνουν πιο καλά τα πράγματα εάν μπουν περισσότεροι σταθμοί ηλεκτροφόρτισης, εάν δοθούν και κάποια κίνητρα περισσότερα απ’ όσα δίνονται για να αγοράσει κάποιος ηλεκτρικό αυτοκίνητο».
Νεόφυτος Αριστοδήμου – Συνιδρυτής Πλατφόρμας dedomenon.eu
Η αύξηση στη χρήση ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων αποτυπώνεται και στην κατανάλωση καυσίμων η οποία παρουσιάζει μείωση. Πριν από 20 χρόνια η κατανάλωση ήταν περίπου στα 900 λίτρα ανά αυτοκίνητο τον χρόνο ενώ τώρα έχει μειωθεί στα 580.
Δείτε το ρεπορτάζ της Ελένης Μιχαήλ:



