weather widget icon
20.8 °C
ΔΕΥΤΕΡΑ
22.06.2026 22:55
Powered by:
Μέλος του ομίλου
Alpha Cyprus
alpha-letter
Advertisement
22.06.2026
ΚΥΠΡΟΣ
21:28

Τέλος στην κατάχρηση αδειών ασθενείας στο δημόσιο, έρχονται νομοσχέδια από τέσσερα Υπουργεία

Σύσκεψη για το «πάρτι» αδειών
ALPHANEWSLIVE

Takeaways by alphanews.live

Σχετικά με αυτή την περίληψη

Αυτή η περίληψη δημιουργήθηκε αυτόματα με τεχνητή νοημοσύνη για να σας βοηθήσει να κατανοήσετε γρήγορα τα κύρια σημεία του άρθρου.

Οι περιλήψεις AI μπορεί να περιέχουν ανακρίβειες. Διαβάστε το πλήρες άρθρο για λεπτομέρειες.

  • Η Κυβέρνηση προωθεί μέτρα για τον περιορισμό της κατάχρησης των αδειών ασθενείας στο δημόσιο τομέα, εστιάζοντας σε δεσμοφύλακες και αστυνομικούς.
  • Στοιχεία καταδεικνύουν σημαντικές αποκλίσεις στις απουσίες προσωπικού, με υπέρβαση του ετήσιου ορίου των 42 ημερών και ενδείξεις ασυνέπειας στα ιατρικά πιστοποιητικά.
  • Η Ελεγκτική Υπηρεσία εντόπισε προηγουμένως περιπτώσεις κατάχρησης, όπου υπάλληλοι με εκατοντάδες ημέρες απουσίας λάμβαναν προαγωγές, ενώ υπάρχουν υπόνοιες για σύμπραξη ιατρών και προσωπικού.
  • Οι αρμόδιοι Υπουργοί συμφώνησαν σε διαρθρωτικές αλλαγές μέσω νομοθετικών, διοικητικών και ελεγκτικών παρεμβάσεων για την ενίσχυση της διαφάνειας και της λογοδοσίας.
  • Στόχος των παρεμβάσεων είναι η μείωση του κόστους, η ορθή κατανομή του φόρτου εργασίας και η διασφάλιση της επιχειρησιακής λειτουργίας του δημοσίου.

Αποφασισμένη να βάλει τέρμα στην κατάχρηση των αδειών ασθενείας στο δημόσιο, με έμφαση δεσμοφύλακες και αστυνομικούς εμφανίζεται η Κυβέρνηση.

Τα δεδομένα εξέτασαν σε σύσκεψη την Παρασκευή οι Υπουργοί Δικαιοσύνης, Υγείας, Οικονομικών, Υγείας και Εργασίας με ανώτερους λειτουργούς και υπηρεσιακούς παράγοντες.

Advertisement

«Από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν προκύπτει ότι σε ορισμένες περιπτώσεις και κατηγορίες προσωπικού καταγράφονται ποσοστά απουσιών λόγω αναρρωτικής άδειας, τα οποία αποκλίνουν σημαντικά από τα στατιστικώς αναμενόμενα επίπεδα.»
Υπουργείο Δικαιοσύνης

Τα υπό αναφορά στοιχεία, φέρνουν ξανά στην επιφάνεια τη σχετική έκθεση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας τον περασμένο Μάρτιο, όπου είχε εντοπιστεί θεσμική κατάχρηση του δικαιώματος, με αποτέλεσμα δεσμοφύλακες που είχαν εκατοντάδες ημέρες αδειών ασθενείας ανά έτος να επιβραβεύονται και με προαγωγές.

«Τα δεδομένα δείχνουν επαναλαμβανόμενες υπερβάσεις του ανώτατου ετήσιου ορίου άδειας ασθενείας των 42 ημερών από σημαντικό αριθμό προσωπικού, με ενδείξεις ασυνέπειας μεταξύ ιατρικών πιστοποιητικών και καταχωρίσεων στο σύστημα του ΓεΣΥ και καθυστερήσεις σε παραπομπές και απαντήσεις Ιατροσυμβουλίων. Από τα ευρήματα του ελέγχου προκύπτουν σοβαρές υπόνοιες σύμπραξης μεταξύ ιατρών και δεσμοφυλάκων, με σκοπό τη δημιουργία και κατάθεση ψευδών παραστάσεων.»
Ανδρέας Παπακωνσταντίνου – Γενικός Ελεγκτής – 10/03/2026

Advertisement

«Και οι τέσσερεις συμφωνήσαμε ότι πρέπει να προχωρήσουμε σε διαρθρωτικές αλλαγές. Δε λέω ότι θα εκλείψει το φαινόμενο αλλά, να λιγοστέψει.»
Μαρίνος Μουσιούττας – Υπουργός Εργασίας

«Αποφασίστηκε η προώθηση συγκεκριμένων νομοθετικών, διοικητικών και ελεγκτικών παρεμβάσεων, με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας, της λογοδοσίας, της αξιοπιστίας και της αποτελεσματικότητας του πλαισίου που διέπει τη χορήγηση αναρρωτικών αδειών στον δημόσιο τομέα.»
Υπουργείο Δικαιοσύνης

Advertisement

Ευρύτερος στόχος να ελαχιστοποιηθούν οι συνέπειες στην επιχειρησιακή λειτουργία του δημοσίου, να μειωθεί το κόστος και να γίνεται ορθή κατανομή του φόρτου εργασίας.

Δείτε το ρεπορτάζ του Νεοκλή Νεοκλέους:

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Βρείτε όλες τις θεματικές κατηγορίες του Alpha News παρακάτω

Ζωντανή Ροή Ειδήσεων

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

More