Κι ενώ η κρίση που προκάλεσε ο αφθώδης πυρετός στον κτηνοτροφικό κόσμο δεν έχει ακόμη κοπάσει, νέο μέτωπο ανοίγει στον πρωτογενή τομέα.
Το ποτήρι ξεχείλισε για τους πατατοπαραγωγούς και όχι μόνο, που διαμηνύουν κατά πάντων ότι καταρρέει ο αγροτικός κόσμος.
Πνέουν μένεα κατά του Κράτους, καταγγέλλοντας ότι τους έχει αφήσει αβοήθητους απέναντι στην χειρότερη κρίση, προειδοποιώντας με δυναμικές κινητοποιήσεις.
«Τα προβλήματα μας είναι πάρα πολλά αλλά εμείς βάλαμε 3 που είναι τα πιο σοβαρά. Δασίτικα, χαλίτικα τουρκοκυπριακά τεμάχια, ανομβρία έλλειψη νερού, αυξημένο κόστος. Δεν μας έχουν στηρίξει τίποτε ούτε για το ‘25 ούτε για το ‘26. Ενώ είχαμε υποσχέσεις αφού δεν θα μας παραχωρήσουν καθόλου νερό, θα μας βοηθήσουν».
Ανδρέας Κάρυος – Πρόεδρος Οργανωτικής Επιτροπής Πατατοπαραγωγών
Την ερχόμενη Τρίτη το βράδυ, παρακάθονται σε έκτακτη σύσκεψη στο Λιοπέτρι και ακολούθως ανακοινώνουν τις αποφάσεις τους.
Διαμηνύοντας ότι αυτή την φορά δεν θα κάνουν πίσω.
«Επειδή στις διαβουλεύσεις που είχαμε με τα Υπουργεία και για τα τρία θέματα οι αποφάσεις της Κυβέρνησης είναι όλες αρνητικές, αποφασίσαμε να πάμε σε συγκέντρωση. Δεν μας μένει άλλη οδός. Με τα τρακτέρ θα πάμε σε ένα χώρο που θα μας βλέπει όλη η Κύπρος, θα αποκόψουμε δρόμους και θα κινηθούμε νομικά».
Ανδρέας Κάρυος – Πρόεδρος Οργανωτικής Επιτροπής Πατατοπαραγωγών
Οι παραγωγοί καταγγέλλουν ότι για δεύτερη χρονιά δεν έχει παραχωρηθεί νερό για τις ανοιχτές καλλιέργειες, ζητώντας από την Υπουργό Γεωργίας αξιοποίηση νερού από τον νότιο αγωγό που εκτείνεται από την Αθηένου και το Κίτι μέχρι το Παραλίμνι, με δυνατότητα κάλυψης κι άλλων περιοχών.
Προειδοποιώντας ότι αν δεν δοθούν άμεσα λύσεις, ο πρωτογενής τομέας απειλείται με αφανισμό.
Δείτε το ρεπορτάζ της Κατερίνας Ιωάννου:



