weather widget icon
20.8 °C
ΔΕΥΤΕΡΑ
22.06.2026 16:33
Powered by:
Μέλος του ομίλου
Alpha Cyprus
alpha-letter
Advertisement
22.06.2026
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
15:28

Σεπτέμβριο, κι όχι Ιούλιο πάει το συνταξιοδοτικό στη Βουλή: «Να δώσουμε περισσότερο χρόνο στον διάλογο»

Παραδίδει το νομοσχέδιο, στους κοινωνικούς εταίρους, προτού περάσει από Υπουργικό ο Μουσιούττας
ALPHANEWSLIVE

Takeaways by alphanews.live

Σχετικά με αυτή την περίληψη

Αυτή η περίληψη δημιουργήθηκε αυτόματα με τεχνητή νοημοσύνη για να σας βοηθήσει να κατανοήσετε γρήγορα τα κύρια σημεία του άρθρου.

Οι περιλήψεις AI μπορεί να περιέχουν ανακρίβειες. Διαβάστε το πλήρες άρθρο για λεπτομέρειες.

  • Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων ανακοίνωσε τη μετάθεση της κατάθεσης του νομοσχεδίου για τη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού στη Βουλή για τον Σεπτέμβριο.
  • Η απόφαση ελήφθη προκειμένου να δοθεί περισσότερος χρόνος για διάλογο με τους κοινωνικούς εταίρους και να επιτευχθούν περαιτέρω συγκλίσεις επί του κειμένου.
  • Το νομοσχέδιο και οι σχετικές περιλήψεις θα δοθούν στους κοινωνικούς εταίρους εντός των επόμενων ημερών, ενώ παράλληλα θα λειτουργούν τεχνικές επιτροπές για την ανάλυση των πτυχών του θέματος.
  • Ο Υπουργός τόνισε ότι οποιαδήποτε αλλαγή στο νομοσχέδιο δεν πρέπει να διαταράσσει τη βιωσιμότητα του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων, αποκλείοντας την αύξηση εισφορών ή την αλλαγή του ορίου αφυπηρέτησης.
  • Αναφορικά με τον δεύτερο πυλώνα, διαπιστώθηκε διάσταση απόψεων, με τον Υπουργό να σημειώνει ότι η εφαρμογή οποιασδήποτε απόφασης θα απαιτήσει χρονικό διάστημα τριών έως τεσσάρων ετών.

Για τον Σεπτέμβριο, αντί τον Ιούλιο, μετατίθεται ο στόχος κατάθεσης στη Βουλή του νομοσχεδίου για τη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού έτσι ώστε να δοθεί περισσότερος χρόνος συζήτησης του με τους κοινωνικούς εταίρους, ανακοίνωσε τη Δευτέρα ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Μαρίνος Μουσιούττας μετά τη συνεδρία του Εργατικού Συμβουλευτικού Σώματος, κατά την οποία συζητήθηκαν τα διαδικαστικά για το πως θα προχωρήσουν, μετά τη νέα απόφαση.

Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρία του Σώματος, ο κ. Μουσιουττας είπε ότι δεν δόθηκε τελικά σήμερα το νομοθέτημα και πρόσθεσε πως αργά χθες το βράδυ ενημέρωσε τους κοινωνικούς εταίρους ότι, «ακούγοντας και κάνοντας δεύτερες σκέψεις για τις απόψεις που είχαν ότι θα έπρεπε να δώσουμε περισσότερο χρόνο στον διάλογο πριν κάτι επισημοποιηθεί με απόφαση Υπουργικού Συμβουλίου, αλλάξαμε πορεία».

Advertisement

«Ακολουθώντας την εισήγησή τους δεν ήρθε το νομοσχέδιο και στη σημερινή συνεδρία ξεκινήσαμε να συζητούμε τα διαδικαστικά το πως θα προχωρήσουμε», πρόσθεσε.

«Είπαμε ότι μέσα στο καλοκαίρι θα προχωρήσουμε με την κατάθεση στους εταίρους του νομοθετήματος, θα συζητήσουμε, και απώτερος στόχος είναι να μπορούμε τον Σεπτέμβρη που θα ανοίξει η Βουλή να καταθέσουμε το όποιο αποτέλεσμα αυτής των συζητήσεων, είτε αυτό που έχουμε είτε εντελώς διαφορετικό, είτε με κάποιες εισηγήσεις που θα υιοθετηθούν μέσα, και τότε θα προχωρήσει η συζήτηση με τα Κοινοβουλευτικά κόμματα στις αρμόδιες ή αρμόδια επιτροπή», πρόσθεσε.

Ανέφερε ότι θα δοθεί στους κοινωνικούς εταίρους το νομοσχέδιο «που δεν είναι απόφαση Υπουργικού Συμβουλίου εντός των ερχόμενων ημερών με μια περίληψη σε διάφορα θέματα», τα οποία αναφέρθηκαν κατά τη σημερινή συνεδρία, όπως είναι μεταξύ άλλων η αναλογιστική μείωση του 12%, «για να μπορέσουν να τα μελετήσουν και να επανέλθουν σε μεταγενέστερες συνεδρίες για να αναλύουμε ένα – ένα τα θέματα στο Εργατικό Συμβουλευτικό Σώμα».

Advertisement

Ανέφερε συγκεκριμένα ότι θα δοθούν στους κοινωνικούς εταίρους η περίληψη «σε όλα τα κύρια σημεία και το νομοθέτημα για να ξεκινήσει η διαβούλευση», πάντα στα πλαίσια ότι η οροφή είναι δεδομένη.

«Δεν θα περιμένουμε να υπάρξει ομοφωνία για να προχωρήσουμε περαιτέρω. Η ειλικρινής προσπάθεια θα είναι να προσπαθήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες συγκλίσεις, αν είναι δυνατόν και για όλα, για να προχωρήσουμε», πρόσθεσε.

Advertisement

Είπε ακόμη ότι ταυτόχρονα με αυτό «οι τεχνικές επιτροπές θα αναλύουν την τεχνική πτυχή του θέματος σε βάθος, για να μπορέσουμε να δούμε εκεί και όπου υπάρχουν συγκλίσεις να προχωρούμε και εκεί και όπου υπάρχουν διαφορές να γίνονται συζητήσεις, για να δούμε αν υπάρξει οποιοδήποτε θέμα διαφοροποίησης από την εισήγηση που θα υπάρχει μέσα στο νομοθέτημα».

Ο Υπουργός Εργασίας είπε ότι ως θέμα αρχής έθεσε το ότι «οποιαδήποτε αλλαγή γίνει θα πρέπει συνεπακόλουθα – και αυτή είναι η δική μας η φιλοσοφία – να υπάρχει και αντίστοιχη μείωση σε κάποιον άλλον τομέα».

«Τα λεφτά του Ταμείου (Κοινωνικών Ασφαλίσεων) είναι συγκεκριμένα – και θα δείξουμε πως είναι συγκεκριμένα – άρα θα πρέπει οτιδήποτε ζητηθεί να προστεθεί πάνω (στο νομοσχέδιο) να υπάρχει και ο τρόπος πώς αυτό χωρίς να αυξηθούν οι εισφορές, χωρίς να αλλάξει το όριο αφυπηρέτησης, πως θα μπορέσουν να διαφοροποιηθούν τα θέλω της μιας πλευράς έναντι των θέλω σε κάποιο άλλο θέμα», πρόσθεσε.

Advertisement

Ανέφερε ότι «για μας έχει σημασία ότι προσπαθήσαμε στο μέτρο των δυνατή μας με τη βοήθεια των αναλογιστών του ILO να φτιάξουμε ένα νομοθέτημα στο οποίο να δοθούν όσο περισσότερα μπορούν ωφελήματα στους εργαζομένους και στους συνταξιούχους, πάντα μέσα στα πλαίσια των εσόδων και εξόδων του Ταμείου», έχοντας ενώπιον μας και την αναλογιστική μελέτη.

«Αφού τους αναλύσουμε γιατί καταλήξαμε στο άλφα και στο βήτα να ακούσουμε τις όποιες μπορεί να υπάρχουν αντιπροτάσεις διότι η σοφία των πολλών είναι καλύτερη από τη σοφία του ενός», ανέφερε και πρόσθεσε αν υπάρχει κάτι το οποίο «μπορεί να υλοποιηθεί και είναι μέσα σε αυτά τα πλαίσια, δεν έχουμε κανέναν πρόβλημα να το υιοθετήσουμε φτάνει να μην διαταράσσει τη βιωσιμότητα του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων».

Ανέφερε ότι η πρόθεση του για να προχωρήσουν με τον τρόπο που είχε αποφασίσει προηγουμένως «δεν ήταν ούτε για να υπερσκελίσουμε τα θέλω των εταίρων, τα οποία είναι καλοδεχούμενα, ούτε διότι δεν θέλουμε να λάβουμε υπόψη τους εταίρους», τους οποίους θεωρούμε συμμάχους, προσθέτοντας ο στόχος ήταν «να κερδίσουμε χρόνο» λόγω του κλεισίματος της Βουλής.

Advertisement

Είπε ακόμη ότι θα εκμεταλλευτούν το καλοκαίρι για να ενημερώσουν τα κοινοβουλευτικά κόμματα έτσι ώστε να γνωρίζουν το Σεπτέμβριο το νομοσχέδιο που θα έχουν ενώπιον τους.

Διάσταση απόψεων για τον δεύτερο πυλώνα


Όσο αφορά το δεύτερο πυλώνα, ο Υπουργός Εργασίας είπε ότι και μέσα στη συνεδρία «διαφάνηκε ότι υπάρχει μια διάσταση απόψεων», προσθέτοντας ότι «όσο μπορούμε θα καταβάλουμε προσπάθειες για να μπορεί» να οδηγηθεί μαζί με το νομοσχέδιο και αυτό το σημείο ως συμφωνία στην Βουλή.

Ανέφερε ότι το σχετικό νομοσχέδιο για τον δεύτερο πυλώνα «δεν μπορεί να πάει μέσα στο Σεπτέμβριο στη Βουλή» καθώς «θα χρειαστούν 2 – 3 χρόνια».

«Οτιδήποτε αποφασιστεί, που αφορά το δεύτερο πυλώνα θα μπορεί να τεθεί σε εφαρμογή με την πάροδο 3 με 4 χρόνων», σημείωσε.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Βρείτε όλες τις θεματικές κατηγορίες του Alpha News παρακάτω

Ζωντανή Ροή Ειδήσεων

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

More