Μετατίθεται για τον Σεπτέμβριο η κατάθεση του νομοσχεδίου για τη συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση, με τον Υπουργό Εργασίας, Μαρίνο Μουσιούττα, από την εκπομπή Alpha Καλημέρα να διαβεβαιώνει ότι ο βασικός στόχος παραμένει αμετάβλητος: η εφαρμογή του νέου συνταξιοδοτικού συστήματος από τις αρχές του 2027.
Όπως εξήγησε, η αρχική πρόθεση ήταν το νομοσχέδιο να κατατεθεί στη Βουλή μέχρι τα μέσα Ιουλίου, ώστε να υπάρξει περισσότερος χρόνος συζήτησης στις κοινοβουλευτικές επιτροπές. Ωστόσο, η απόφαση για παράταση του διαλόγου με τους κοινωνικούς εταίρους οδηγεί πλέον την κατάθεση του νομοσχεδίου τον Σεπτέμβριο.
«Θα δοθεί το νομοθέτημα στους εταίρους και θα ξεκινήσει αναλυτική συζήτηση κεφάλαιο προς κεφάλαιο. Θα ακούσουμε τις απόψεις τους και όπου υπάρχουν εισηγήσεις που μπορούν να εφαρμοστούν, είμαστε ανοικτοί να τις ενσωματώσουμε».
Ο κ. Μουσιούττας υπογράμμισε ότι η μεταρρύθμιση που προωθείται αφορά τον πρώτο πυλώνα του συνταξιοδοτικού συστήματος και τη χαμηλοσυνταξιοδοτική πολιτική, ενώ η συζήτηση για τον δεύτερο πυλώνα, που αφορά τα ταμεία προνοίας, θα συνεχιστεί σε μεταγενέστερο στάδιο.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στη δημοσιονομική βιωσιμότητα του συστήματος, ξεκαθαρίζοντας ότι οποιαδήποτε πρόταση για πρόσθετα ωφελήματα θα πρέπει να συνοδεύεται από τεκμηριωμένη κοστολόγηση.
«Τα λεφτά φτάνουν ως ένα όριο. Εφόσον δεν αυξάνονται οι εισφορές και δεν αυξάνεται το όριο αφυπηρέτησης, με τα δεδομένα χρήματα που υπάρχουν θα πρέπει να γίνει η κατανομή. Αν ανεβάσω κάτι, σημαίνει ότι κάτι άλλο θα πρέπει να το μειώσω».
Παράλληλα, κάλεσε συντεχνίες και εργοδοτικές οργανώσεις να καταθέτουν εισηγήσεις συνοδευόμενες από σχετικές μελέτες κόστους, ώστε ο διάλογος να οδηγήσει σε εφαρμόσιμες λύσεις χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο η οικονομική σταθερότητα του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων.
«Το Ταμείο είναι όλων μας. Οποιαδήποτε αύξηση ή νέο ωφέλημα θα πρέπει να συνοδεύεται από αντίστοιχη πρόταση χρηματοδότησης. Διαφορετικά, θα παραμείνει μια εξαγγελία που δεν μπορεί να υλοποιηθεί», τόνισε.



