Την παραίτησή του από την πρωθυπουργία στη Βρετανία και την ηγεσία των Εργατικών ανακοίνωσε, όπως αναμενόταν, ο Κιρ Στάρμερ το πρωί της Δευτέρας (22/06).
Σε διάγγελμα που πραγματοποίησε στη Ντάουνινγκ Στριτ, ο ίδιος τόνισε μεταξύ άλλων ότι «κληρονόμησα ένα κόμμα που πολλοί θεωρούσαν χρεοκοπημένο… Αλλά αποδείξαμε ότι έκαναν λάθος. Γίναμε ξανά ένα κόμμα υπερήφανο».
Και στη συνέχεια, πρόσθεσε: «Το ερώτημα είναι εάν εγώ είμαι κατάλληλος να οδηγήσω το κόμμα στις επόμενες εκλογές». Ο Στάρμερ συνέχισε πως «άκουσε την απάντηση» του κόμματός του σε αυτό το ερώτημα και ότι «δέχεται αυτήν την απάντηση καλή τη πίστει», τονίζοντας πως κάθε απόφαση που έχει πάρει αφορούσε το «καλό της πατρίδας» του.
Στη βάση αυτή, έκανε γνωστό ότι παραιτείται από την ηγεσία του Εργατικού Κόμματος και έχει ενημερώσει τον Βασιλιά για την απόφασή του.
Το χρονοδιάγραμμα: Στις 9 Ιουλίου ξεκινά η «μάχη» των υποψηφιοτήτων
Ο Στάρμερ έχει ζητήσει από την Εθνική Εκτελεστική Επιτροπή των Εργατικών να καθορίσει ένα χρονοδιάγραμμα για την ηγεσία του κόμματος, με την υποβολή υποψηφιοτήτων να ξεκινά στις 9 Ιουλίου.
Η υποβολή υποψηφιοτήτων θα ολοκληρωθεί πριν από τις θερινές κοινοβουλευτικές διακοπές, στις 16 Ιουλίου.
Εάν ακολουθήσει αναμέτρηση μεταξύ πολλών υποψηφίων, το χρονοδιάγραμμα που ανακοινώθηκε θα διασφαλίσει ότι θα υπάρξει νέος ηγέτης των Εργατικών μέχρι την έναρξη των εργασιών του Κοινοβουλίου τον Σεπτέμβριο, όπως επεσήμανε.
Ο Στάρμερ «θα παραμείνει στη θέση του πρωθυπουργού μέχρι να ολοκληρωθεί η εκλογική αναμέτρηση» και ότι «θα κάνει ό,τι μπορεί για να διασφαλίσει την ομαλή παράδοση της εξουσίας».
Πρόσθεσε ότι θα προσφέρει στον αντικαταστάτη του την αμέριστη υποστήριξή του.
Πηγή: cnn.gr



