Εντείνεται η σφοδρή αντιπαράθεση μεταξύ ΔΗΣΥ, ΑΚΕΛ και ΔΗΚΟ για το «Κράτος Μαφία» μετά την συνέντευξη Τύπου του Νίκου Αναστασιάδη, με το ΔΗΣΥ ζητά την ολοκλήρωση της αστυνομικής έρευνας, το ΑΚΕΛ να ζητά ανάληψη ευθύνης από Αναστασιάδη και το ΔΗΚΟ να θεωρεί ότι η παρούσα ηγεσία της Νομικής Υπηρεσίας αποτελεί τροχοπέδη στην απόδοση δικαιοσύνης.
Ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του ΔΗΣΥ Ευθύμιος Δίπλαρος υποστήριξε ότι πρέπει να δοθεί ολόκληρο το πόρισμα των 3.000 σελίδων στη δημοσιότητα για να γνωρίζει η κοινωνία κάθε λεπτομέρεια, τονίζοντας πως η πάγια θέση του κόμματος είναι η πλήρης διαφάνεια και «όλα στο φως».
Σχολίασε ότι ο κ. Αναστασιάδης απάντησε «σημείο προς σημείο» σε όλες τις κατηγορίες του βιβλίου του Μακάριου Δρουσιώτη, υποστηρίζοντας ότι κανένας από τους αρχικούς ισχυρισμούς του συγγραφέα δεν επαληθεύεται από το πόρισμα.
«Προκύπτουν κάποια ενδεχόμενα αδικήματα, 7 το σύνολο, και σε αυτά τα 7 αδικήματα ενδεχομένως, ο πρόεδρος Αναστασιάδης έχει απαντήσει, απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς αυτούς μέσα από τεκμηρίωση, αλλά και από ένα άλλο πολύ σημαντικό γεγονός, το ότι δεν ακούστηκε, δεν ερωτήθηκε για αυτά τα συγκεκριμένα αδικήματα. Ερωτήθηκε και απάντησε για όλα όσα αναγράφονται στο βιβλίο το συγκεκριμένο που γράφτηκε εναντίον του, αλλά για αυτά για τα οποία κατηγορείται δεν ερωτήθηκε.»
Τόνισε ότι τα επτά ενδεχόμενα αδικήματα που καταλογίζονται στον τέως Πρόεδρο βρίσκονται στο «ισοζύγιο των πιθανοτήτων» και όχι στο επίπεδο της απόδειξης, ενώ σημείωσε ότι ο κ. Αναστασιάδης δεν ερωτήθηκε ποτέ για αυτά κατά τη διάρκεια της έρευνας.
Κατηγόρησε το ΑΚΕΛ για προσπάθεια αποσταθεροποίησης της χώρας και «λαϊκά δικαστήρια», υπενθυμίζοντας ότι το κόμμα της αριστεράς δεν σεβάστηκε πορίσματα στο παρελθόν, όπως αυτό για το Μαρί.
Το Μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΑΚΕΛ Μαρίνα Σάββα εστίασε στη θεσμική διάσταση της διαφθοράς, υποστηρίζοντας ότι η κάθαρση δεν μπορεί να επέλθει χωρίς ανάληψη ευθύνης για τη δεκαετία της διακυβέρνησης Αναστασιάδη.
«Αυτό είναι το πρόβλημα και είμαι με την εντύπωση ότι η κάθαρση θα έρθει πρώτον όταν υπάρξει μια γενναία ανάληψη πολιτικής και ηθικής ευθύνης για όλα αυτά τα σκάνδαλα που ταλαιπωρούν, ταλανίζουν και την κυπριακή κοινωνία και την κυπριακή οικονομία. Και το δεύτερο όταν ανοίξει ο δρόμος για αδιάβλητη και αντικειμενική διερεύνηση και αυτός ο δρόμος περνά μέσα από την παρέντηση των επικεφαλείς της νομικής υπηρεσίας και από την καθιέρωση διαδικασιών που θα αποτρέψουν τέτοια φαινόμενα στο μέλλον.»
Δήλωσε ότι η γραμμή υπεράσπισης του κ. Αναστασιάδη είναι ότι «όλοι λένε ψέματα», από τα διεθνή δίκτυα μέχρι την Αρχή κατά της Διαφθοράς. Το ΑΚΕΛ επιμένει στην παραίτηση των επικεφαλής της Νομικής Υπηρεσίας, θεωρώντας την απαραίτητη προϋπόθεση για μια αντικειμενική διερεύνηση.
Αναφέρει επίσης ότι, ανεξάρτητα από τη νομική διάσταση, η πλειοψηφία της κοινωνίας πιστεύει ότι τα όσα καταγγέλλονται συνέβησαν.
Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Χρύσης Παντελίδης χαρακτήρισε τη σημερινή κατάσταση ως την πιο σοβαρή κρίση θεσμών των τελευταίων ετών, εστιάζοντας στη λειτουργία της Νομικής Υπηρεσίας.
Υποστήριξε ότι ο Γενικός και ο Βοηθός Γενικός Εισαγγελέας έχουν ουσιαστικά «παραιτηθεί και δεν το αντιλαμβάνονται», καθώς η αυτοεξαίρεσή τους οδηγεί στον ευνουχισμό της Νομικής Υπηρεσίας σε μια εμβληματική υπόθεση.
«Να παραιτηθούν οι δύο εισαγγελείς, έτσι ώστε να διοριστούν πρόσωπα που να μπορούν να κάνουν αυτό που κάνουν οι εισαγγελείς στις χώρες. Να στήσουν τις υποθέσεις, να τις οδηγήσουν ενώπιον της δικαιοσύνης και να τις κερδίσουν. Προσέξτε, το γεγονός ότι δεν μπορούν να ασκήσουν τα καθήκοντα τους δεν σημαίνει ότι αρκεί η αυτοεξαίρεση. Σημαίνει ότι θα πρέπει να παραιτηθούν και να επιτρέψουν, ξαναλέω, στον θεσμό της νομικής υπηρεσίας να λειτουργήσει απρόσκοπτα.»
Υποστήριξε ότι θα πρέπει να διοριστούν πρόσωπα που θα μπορούν να λειτουργήσουν ως «σημαιοφόροι» της προσπάθειας για πάταξη της διαφθοράς και να οδηγήσουν τις υποθέσεις στη δικαιοσύνη.
Τόνισε ότι το ζήτημα είναι πολιτικό και όχι συνταγματικό, σημειώνοντας ότι ιστορικά οι Πρόεδροι απέφευγαν να διορίζουν προσωπικούς φίλους ή υπουργούς τους σε τέτοιες καίριες θέσεις.



