Μια νέα εποχή στις σχέσεις της χώρας του με την Ευρωπαϊκή Ένωση προαναγγέλλει ο Ταγίπ Ερντογάν, με όπλο του την επιθυμία Ευρωπαϊκών χωρών, να συνεισφέρει στην άμυνα και την ασφάλεια.
«Έχουμε τη βούληση να προωθήσουμε τη συνεργασία μας με την Ευρωπαϊκή Ένωση, με βάση το αμοιβαίο όφελος και τον σεβασμό».
Μια νέα εποχή, που θα περιλαμβάνει όμως συμβιβασμούς στο Κυπριακό;
Αυτό είναι κάτι που θα φανεί στις αμέσως επόμενες εβδομάδες, όταν κατά την επικείμενη σύνοδο του ΝΑΤΟ στην Άγκυρα στις 7 και 8 Ιουλίου, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και ο Αντόνιο Κόστα, θα προσφέρουν ευρωπαϊκά δώρα, με αντάλλαγμα μια νέα τάξη πραγμάτων για την Κύπρο, σε ό,τι αφορά τις εγγυήσεις και την ασφάλεια.
Έχει το περιθώριο να κινηθεί διπλωματικά ο Ερντογάν, όταν έχει σύμμαχο του στον κυβερνητικό συνασπισμό, τους Γκρίζους Λύκους;
«Και έχουμε και μια Ευρώπη. Μια Ευρώπη, η οποία στοχοποιεί την τουρκική δικαιοσύνη, αμαυρώνει τον αγαπημένο μας εθνικό ήρωα, τον Κεμάλ Ατατούρκ, περιφρονεί τον σκοπό μα, για τη Γαλάζια Πατρίδα και αγνοεί την κυρίαρχη ισότητα της Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου και την ύπαρξη των Τουρκοκυπρίων. Θα διδάξουμε στο τουρκικό έθνος και σε όσους προσπαθούν να αμφισβητήσουν το τουρκικό έθνος, ποιοι είμαστε, χτυπώντας τους στο κεφάλι».
Ντεβλέτ Μπαχτσελί – Ηγέτης Γκρίζων Λύκων
Πάντως ο Ερντογάν… είναι στα καλύτερα του.
Την ώρα που αναμένει να υποδεχθεί τον Ντόναλντ Τραμπ, στη σύνοδο του ΝΑΤΟ, ανακοίνωσε και την εκ νέου υποψηφιότητα του, για να είναι ξανά Πρόεδρος.
Το μεγάλο ερώτημα παραμένει πώς θα μπορέσει ο Τούρκος πρόεδρος να είναι εκ νέου υποψήφιος. Η λύση που συζητείται περνά από την τουρκική Εθνοσυνέλευση. Εάν το Κοινοβούλιο αποφασίσει την ανανέωση των εκλογών με τουλάχιστον 360 ψήφους, τότε ανοίγει ο δρόμος ώστε ο Ερντογάν να διεκδικήσει ακόμη μία προεδρική θητεία.
Νέα πενταμερή;
Τις αμέσως επόμενες μέρες η προσοχή στρέφεται στη Νέα Υόρκη.
Εκεί όπου η Μαρία Ολγκίν, προτού αναχωρήσει για τις Βρυξέλλες, θα ενημερώσει τον Γ.Γ του ΟΗΕ, για τη μέχρι στιγμής πορεία των επαφών της.
Επισήμως η άτυπη πενταμερής, δεν έχει ακόμα κλειδώσει, την ώρα που κάποια Μέσα, μιλούν για δεύτερη διάσκεψη τον Νοέμβριο.
«Δεν έχω αυτή τη στιγμή την όποια ενημέρωση για τη διοργάνωση άλλης πολυμερούς και για την πρόθεση για σύγκληση επόμενης πολυμερούς. Αυτό που έχω υπόψη μου είναι τις προσπάθειες του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, του ιδίου προσωπικά».
Κωνσταντίνος Λετυμπιώτης – Κυβερνητικός Εκπρόσωπος
Την ίδια ώρα στα κατεχόμενα, το πολιτικό θερμόμετρο βρίσκεται στα ύψη, καθώς οι εξελίξεις, προκαλούν τις αντιδράσεις των υποστηρικτών των δυο κρατών.
Δείτε το ρεπορτάζ του Γιώργου Γεωργιάδη:



