weather widget icon
20.8 °C
ΔΕΥΤΕΡΑ
22.06.2026 18:17
Powered by:
Μέλος του ομίλου
Alpha Cyprus
alpha-letter
Advertisement
22.06.2026
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
16:59

Όταν ο “ακαδημαϊκός” Χριστοδουλίδης συγκρούεται με τον Πρόεδρο Χριστοδουλίδη

Πλέον στο Κυπριακό, η φράση "τελευταία ευκαιρία" είναι τουλάχιστον χιλιοειπωμένη. Και ο Χριστοδουλίδης το γνωρίζει πολύ καλά. 
ALPHANEWSLIVE

*Του Νικόλα Ξενοφώντος 

Διάβασα τη συνέντευξη του Προέδρου στην “Κ” και σε ορισμένα σημεία έχει δίκιο. Σε άλλα όμως η αντίφαση είναι ξεκάθαρη, που θα λέγε κι ο ίδιος. 

Advertisement

Ο απεσταλμένος 

Ας ξεκινήσουμε από το γεγονός ότι παρουσιάζει ως επιτυχία τον διορισμό απεσταλμένου από την ΕΕ. Μα πώς μπορεί να λογίζεται επιτυχία, όταν ο άνθρωπος κυριολεκτικά εσηκώστηκε τζι έφυεν διότι είχε άλλες δουλειές; Και τώρα περιμένουμε τον διορισμό νέου. Γιατί; Για ποιο λόγο; Θα είναι ο νέος Άιντα; Θα έχει τέτοιο θεσμοθετημένο ρόλο; Φτάσαμε στο πλαίσιο Γκουτέρες χωρίς κανέναν απεσταλμένο από την ΕΕ, και τώρα ξαφνικά αποφασίσαμε πως τον χρειαζόμαστε; 

Το PhD

Advertisement

Πέραν τούτου, ο άνθρωπος είπε πως συχνά τον ρωτούν για θέματα, με τα οποία “έχει ασχοληθεί επιστημονικά”. Είναι κρίμα, πραγματικά. Εξασφάλισα το διδακτορικό του Χριστοδουλίδη, υπό συνθήκες που δεν αφορούν την παρούσα συζήτηση, και θα ήθελα να του υποβάλω κι εγώ μερικές απορίες. Με αφορμή αυτή τη φράση μόνο…

1. Γιατί δεν υπάρχει δημόσια το διδακτορικό σας κ. Χριστοδουλίδη; Αφού θέλετε να λέτε ότι έχετε ασχοληθεί με κάτι επιστημονικά, να δημοσιοποιείτε το επιστημονικό σας έργο… ως “ακαδημαϊκός”. Έχετε να ντρέπεστε για κάτι; Έχετε να κρύψετε κάτι;

Advertisement

2. Στις δηλώσεις σας αναφέρετε επί λέξει πως “οι βουλευτικές εκλογές δεν επηρεάζουν καθόλου τη διαδικασία επίλυσης του Κυπριακού”, ενώ στη σελίδα 120 του PhD σας γράφετε πως η πρωτοβουλία Βάλντχαϊμ του γγ δεν είχε καμία απολύτως τύχη, αφού όλοι ασχολούνταν με τις βουλευτικές εκλογές. Δηλαδή ο ακαδημαϊκός Χριστοδουλίδης ψευδόταν;

3. Εσείς δεν είστε πρώτος που καταγγέλλετε τον Σπύρο Κυπριανού για ατεκμηρίωτες καταγγελίες περί συνωμοσίας, έλλειψη δημοκρατικότητας, έλλειψη προγραμματισμού λόγω της συνεχούς διεθνοποίησης του Κυπριακού, κάθε φορά που τα πράγματα όδευαν προς το αδιέξοδο; Και τώρα είσαστε συγκυβέρνηση με το κόμμα που πίνει νερό στο όνομά του; 

4. Αφιερώνετε αρκετές σελίδες για να αναδείξετε τον αρνητικό ρόλο της Μόσχας, και τον ρόλο του ΑΚΕΛ ως προτεκτάτορό της, να μπλοκάρει τη λύση. Αλλά δεν διστάσατε να γίνεται ο δίαυλος επικοινωνίας του Αναστασιάδη με τη Μόσχα. Δεν διαδραμάτισε ρόλο στο Κυπριακό; Ή μήπως άλλαξε τη στάση της; Η Γεωγραφία μιας χώρας, γράφετε στην αρχή, είναι από τους αμετάβλητους παράγοντες, το θυμάστε;

Advertisement

5. Εσείς δεν είστε που γράφετε πως “η συνεχής παρελθοντολογία αποτελεί απόδειξη σοβαρής αδυναμίας για παραγωγή αποτελεσματικής πολιτικής”; Ε πώς μπορείτε να συνεργάζεστε με κόμματα, τα οποία εσείς ο ίδιος έχετε τεκμηριώσει ότι επενδύουν στην παρελθοντολογία;

Το πλαίσιο Γκουτέρες 

Όμως πέραν από αυτά αναφέρατε στην “Κ” πως σκοπεύετε να διαπραγματευτείτε εκ νέου τη διακυβέρνηση, την ασφάλεια, τις εγγυήσεις, το περιουσιακό και το εδαφικό. Πραγματικά απορώ! Δεν ήσαστε παρόν στο δείπνο του Κραν Μοντανά, όπου όλα τα μέρη είχαν συμφωνηθεί, εκτός από τις εγγυήσεις, τις οποίες εργαλειοποίησε ο τέως για να διευκολύνει την άτακτη φυγή του; Όμως επειδή δημόσια δεν καταδέχεστε αυτή την ερμηνεία, να το πούμε αλλιώς… εσείς ο ίδιος δεν είστε που παραδέχεστε ότι όλα τα μέρη είχαν συμφωνηθεί εκτός από τις εγγυήσεις, για τις οποίες τάχα υπαναχώρησε ο Τσαβούσογλου;

Advertisement

Δηλαδή θέλετε να φτιάξετε ένα νέο πλαίσιο Γκουτέρες; Να περιλαμβάνει τι; Να επαναφέρει τους στόχους του Μακαρίου, τους οποίους προβάλλει το κρυφό σας δεκανίκι; Είναι τόσο δύσκολο να αποδεχτείτε το πλαίσιο Γκουτέρες που παρουσιάστηκε στις 30 Ιουνίου το 17, χωρίς “ναι μεν αλλά…”; 

Τα κίνητρα 

Όμως να δεχτώ ότι θέλετε να διαπραγματευτείτε το καλύτερο για τους Ε/Κ. Το ζήτημα είναι με ποια όπλα. Στην “Κ” είπατε ότι σκοπεύετε να αξιοποιήσετε την ΕΕ, προσφέροντας κίνητρα στην Τουρκία. Και αναφερθήκατε στην τελωνειακή ένωση. Σας παραπέμπω ευθέως στην νέα έκθεση του ΕΚ όπου σας καθοδηγεί για το πως θα δέσετε το Κυπριακό με τις σχέσεις ΕΕ-Τουρκίας. Την αναλύω σε άρθρο μου πριν την κυκλοφορία της. Αυτό όμως που δεν μπορώ να καταλάβω, είναι γιατί δεν έχετε αξιοποιήσει μέχρι τώρα τα “ευρωτουρκικά” όπως λέτε; Έχει από τον Μάη του 23 που μας υπόσχεται ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αξιοποίηση της ΕΕ “μέσα από τα κίνητρα και τα εργαλεία που κατέχει”. Πραγματικά, έχω βαρεθεί να τον ακούω, από τον Μάη του 23 δεν έχει συνέντευξη που να μην έχει επαναλάβει αυτό το ποίημα. Πρέπει να μάθαινε και κάτι αντίστοιχο στο δημοτικό, όπως όλα τα παιδιά άλλωστε, και του έμεινε συνήθεια. 

Αντί λοιπόν να αξιοποιήσετε τα ευρωπαϊκά κίνητρα, προχωράτε σε κινήσεις που τα υπονομεύουν. Προχωράτε σε μία συμφωνία πώλησης φυσικού αερίου προς την Αίγυπτο, παρακάμπτωντας τους Τ/Κ και χωρίς να το αξιοποιείτε για λύση. Μα τί ακριβώς προσπαθείτε να κάνετε με αυτό; Να περάσετε μήνυμα στην Τουρκία; Να της πείτε τι; 

Ακόμα καρτερούμε…

Και ας πούμε πως 3 χρόνια είχατε κι άλλες δουλειές, όπως να ερωτοτροπείτε με το ΕΛΑΜ, και έχοντας εμπόδιο τον αδιάλλακτο Τατάρ. Πριν; Όταν ήσαστε ΥΠΕΞ; Αξιοποιήσατε τα κίνητρα προς την Τουρκία; Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας. Επιτρέψατε με ευκολία στην Τουρκία να επιβάλει τον Τατάρ, μην σας πω πως τη διευκολύνατε και τώρα 

καρτερούμε μέρα νύχτα 

να φυσήσει ένας αέρας, 

τζι η διχοτόμηση να έρτει 

χωρίς να κάμνουμε κάτι 

με μία μόνο πράξη

δικής σας επιλογής 

Και ενώ καρτερούμε, η πραγματικότητα προχωράει χωρίς εμάς.

Ξέρετε όμως… δεν σας αδικώ που πιστεύετε ότι το στάτους κβο αντέχει ακόμα. Δεν υπάρχει κάποια αντιπολίτευση στο Κυπριακό που να σας επιβάλει να κάνετε κάτι πέραν από την ακινησία. Μπορείτε να συνεχίσετε ακάθεκτος, απλά προειδοποιώ. Διότι το ΑΚΕΛ είναι σαν να μην υπάρχει, ο Οδυσσέας κάτι ψέλλισε σε μια συνέντευξή του στο ΚΥΠΕ, μια φορά κι έναν καιρό. Η πρόεδρος του ΔΗΣΥ σας συγχαίρει για την αναφορά περί νέας πρότασης λύσης μέχρι το τέλος του 26, και έχετε και τα κόμματα του κέντρου, τα οποία στηρίζουν, εδώ και 52 χρόνια την ακινησία. Τώρα είναι που θα κάνουν πίσω;

Ή μήπως είναι η ώρα εσείς να κάνετε πίσω και να μην ευθυγραμμίζεστε με τις ιδέες εκείνες που, όπως έχετε γράψει στο δικό σας επιστημονικό έργο, εμποδίζουν την παραγωγή αποτελεσματικής πολιτικής; Ιδέες που οδηγούν σε ακινησία και που εσείς ο ίδιος έχετε περιγράψει ως αδιέξοδες.

Αποδείξτε μας με πράξεις λοιπόν και όχι με λόγια, ότι παραμένετε υπέρμαχος της λύσης, και ότι είστε ο ίδιος με εκείνον τον νέο που έγραψε αυτές τις σελίδες για να μάθουμε κάτι από την ιστορία. Κι όχι για να “παρελθοντολογούμε” όπως κάνετε εσείς στις εκδηλώσεις που πηγαίνετε, πλάι στους υποψήφιους του ΕΛΑΜ.

ΥΣ: Υπό άλλες συνθήκες, κ. Χριστοδουλίδη, δεν θα ασχολούμουν με το PhD σας, πριν θέσετε ξανά επίσημα υποψηφιότητα, αλλά εσείς το προκαλέσατε με τη φράση σας στην “Κ”. Επίσης αν ο κυβερνητικός εκπρόσωπος συνεχίσει τα ποιήματα, είναι ευπρόσδεκτος στο λύκειό μας. Να του δώσουμε κάποιο της επιλογής του. Εγώ του προτείνω την Ιθάκη. Διότι είναι ωραίο και το ταξίδι αλλά έχει 52 χρόνια που καρτερούμε. Ας απολαύσουμε και λίγο την Ιθάκη. Αλλά επειδή έτσι όπως το βλέπω ο Πρόεδρος το σπρώχνει για πάρατζιει, το email μου είναι κάτω κ. Λετυμπιώτη. Θα χαρώ πολύ, έχουμε καλούς φιλόλογους. Μην αγχώνεστε…

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Βρείτε όλες τις θεματικές κατηγορίες του Alpha News παρακάτω

Ζωντανή Ροή Ειδήσεων

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

More