Στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο βρίσκονται πλέον οι σχέσεις μεταξύ Λευκωσίας και Ουάσινγκτον, με την Κύπρο να αναμένει άμεσα δύο καθοριστικής σημασίας εξελίξεις που σφραγίζουν τη στρατηγική τους αναβάθμιση. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης για την επέτειο της Αμερικανικής Ανεξαρτησίας, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας προανήγγειλε σημαντικές επιχειρηματικές και ενεργειακές κινήσεις που ενισχύουν καταλυτικά την παρουσία των ΗΠΑ στην Ανατολική Μεσόγειο.
Η πρώτη μεγάλη εξέλιξη αφορά την κάθοδο ενός νέου, αμερικανικών συμφερόντων, τεχνολογικού κολοσσού στο νησί, ο οποίος αναμένεται να αφήσει έντονο το αποτύπωμά του εντός των αμέσως επόμενων ημερών. Παράλληλα, το ενδιαφέρον στρέφεται και στο ενεργειακό πεδίο εντός της Κυπριακής ΑΟΖ, καθώς μέχρι τα τέλη Ιουνίου ή τις αρχές Ιουλίου δρομολογούνται κομβικές εξελίξεις που συνδέονται άμεσα με τη δραστηριότητα των αμερικανικών ενεργειακών γιγάντων Chevron και ExxonMobil.
Η κοινή βούληση για εμβάθυνση της συνεργασίας επιβεβαιώθηκε και στη συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας με τον Επιτετραμμένο της αμερικανικής πρεσβείας στη Λευκωσία, με τις δύο πλευρές να συμφωνούν πως οι διμερείς σχέσεις «βρίσκονται στο καλύτερο επίπεδο από ποτέ» στους τομείς της ενέργειας, της άμυνας και της ασφάλειας. Από την πλευρά του, έστειλε ξεκάθαρο μήνυμα στήριξης, διαβεβαιώνοντας τον Πρόεδρο πως «η παρουσία των Ηνωμένων Πολιτειών όταν και όπου χρειάζεται θα είναι ενισχυμένη, τόσο στη Λευκωσία όσο και στην Ανατολική Μεσόγειο».
Δείτε την ανταπόκριση του Ευάγγελου Αγαπίου



