Άνθρωποι που υπηρετούν σε νευραλγικά πόστα, αναγκαία για την εύρυθμη λειτουργία των δημόσιων νοσηλευτηρίων, σήμερα απεργούν, στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας που εξήγγειλαν οι ωρομίσθιοι λειτουργοί του δημοσίου.
Μιλώντας για το θέμα ο εκπρόσωπος τύπου του ΟΚΥπΥ, Πάμπος Χαριλάου, ανάμεσα στους ωρομίσθιους κυβερνητικούς που απεργούν, είναι και εκείνοι που ανήκουν σε «διάφορες επαγγελματικές ομάδες που είναι πολύ σημαντικές για την ομαλή λειτουργία των νοσηλευτηρίων, όπως τμήμα καθαριότητας, βοηθοί θαλάμου, γραφείς, βοηθοί γραφείου, κλητήρες, αποστειρωτές κ.α..».
Το δικαίωμα στην απεργία είναι σεβαστό, είπε ο κ. Χαριλάου, εκφράζοντας την ίδια ώρα την ελπίδα, «να υπάρξει μια κατάληξη ώστε να μην έχουμε συνεχώς κινητοποιήσεις και απεργίες, γιατί είτε το θέλουμε είτε όχι επηρεάζεται η ομαλή λειτουργία και ειδικά σε πολύ κρίσιμες υποδομές, όπως είναι τα νοσηλευτήρια τα οποία λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο και προσφέρουν υπηρεσίες υγείας σε όσους τις χρειάζονται».
Όπως εξήγησε ο εκπρόσωπος τύπου του ΟΚΥπΥ, «οι ωρομίσθιοι κυβερνητικοί στον τομέα της υγείας πληρώνονται από τον ΟΚΥπΥ αλλά το τι πληρώνονται είναι κατόπιν των συμφωνιών που έχουν με το κράτος. Άρα, διέπονται από μια συλλογική σύμβαση με το κράτος», την οποία ο ΟΚΥπΥ ακολουθεί.
Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Χαριλάου είπε ότι ο Οργανισμός συνεχίζει να προσλαμβάνει κόσμο «που απολαμβάνει το ίδιο καθεστώς εργασίας όπως ήταν προηγουμένως στο κράτος».
Ερωτηθείς κατά πόσον θα υπάρξει αποκοπή απολαβών ελέω απεργίας, ο κ. Χαριλάου διευκρίνισε πως «δεν έχει συζητηθεί στο ΔΣ του ΟΚΥπΥ για να ληφθεί η οποιαδήποτε απόφαση αποκοπής του ημερομισθίου» σημειώνοντας ταυτόχρονα πως «ο σκοπός δεν είναι αυτός, αλλά είναι να υπάρχει καλή συνεννόηση, ούτως ώστε όταν υπάρχουν τέτοιες κινητοποιήσεις να μην επηρεάζεται κατά πολύ η εύρυθμη λειτουργία, ειδικά των κρίσιμων υποδομών».
Φωνάζοντας συνθήματα όπως «Όχι στους μισθούς πείνας» και «Τέρμα πια στην κοροϊδία, δεν είμαστε εργαζόμενοι Β’ κατηγορίας», οι ωρομίσθιοι εργαζόμενοι στην Κυβέρνηση πορεύτηκαν την Τετάρτη από το Υπουργείο Οικονομικών ως το Προεδρικό, ζητώντας μισθολογικές αυξήσεις στο πλαίσιο της πρώτης 24ωρης απεργίας τους από την ίδρυση της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Οι εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν στις 10:00 στο Υπουργείο Οικονομικών και ακολούθως, με συντεταγμένη πορεία, μετέβησαν στο Προεδρικό Μέγαρο, όπου εκπρόσωποι των συντεχνιών επέδωσαν υπόμνημα στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ζητώντας την παρέμβασή του για επίτευξη συμφωνίας με το Υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με τις συντεχνίες, οι ωρομίσθιοι έλαβαν τα τελευταία 17 χρόνια αύξηση μόλις 1,5%.
Στην απεργία συμμετείχαν εργαζόμενοι από όλα τα επαγγέλματα του Ωρομίσθιου Κυβερνητικού Προσωπικού, που περιλαμβάνουν τεχνίτες με εξειδίκευση, συντηρητές αρχαιοτήτων, οικοδόμοι, μηχανοδηγοί, επόπτες οδικών μεταφορών, προσωπικό στην καθαριότητα, στις υγειονομικές υπηρεσίες, δασοπυροσβέστες, πυροσβέστες, ναυαγοσώστες κ.λπ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πώς επηρεάζει τα δημόσια νοσηλευτήρια η 24ωρη απεργία ωρομίσθιων κυβερνητικών



