weather widget icon
20.8 °C
ΤΡΙΤΗ
23.06.2026 11:20
Powered by:
Μέλος του ομίλου
Alpha Cyprus
alpha-letter
Advertisement
23.06.2026
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
10:08

«Μπορεί να λείπουν διαδοχικά για 6-7 χρόνια»: Πώς γίνεται η κατάχρηση των αδειών ασθενείας στο δημόσιο

Τι προνοεί ο κανονισμός και τι γίνεται την πράξη
ALPHANEWSLIVE

Takeaways by alphanews.live

Σχετικά με αυτή την περίληψη

Αυτή η περίληψη δημιουργήθηκε αυτόματα με τεχνητή νοημοσύνη για να σας βοηθήσει να κατανοήσετε γρήγορα τα κύρια σημεία του άρθρου.

Οι περιλήψεις AI μπορεί να περιέχουν ανακρίβειες. Διαβάστε το πλήρες άρθρο για λεπτομέρειες.

  • Η Κυβέρνηση προωθεί νομοσχέδια για τον περιορισμό της κατάχρησης των αδειών ασθενείας στον δημόσιο τομέα μετά από σύσκεψη τεσσάρων Υπουργών.
  • Ο Υπουργός Εργασίας Μαρίνος Μουσιούττας επισήμανε ότι υφιστάμενες διαδικασίες επιτρέπουν σε υπαλλήλους να απουσιάζουν επανειλημμένα για μεγάλα χρονικά διαστήματα χωρίς οικονομικές επιπτώσεις.
  • Το Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού θα επεξεργαστεί τις εισηγήσεις που κατατέθηκαν για να συζητηθούν στη συνέχεια με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις.
  • Οι προτεινόμενες αλλαγές θα κατατεθούν ως νομοσχέδια στη Βουλή, η οποία καλείται να εξετάσει και να εγκρίνει τα σχετικά μέτρα.

Τέλος στην κατάχρηση των αδειών ασθενείας στον δημόσιο τομέα είναι έτοιμη να βάλει την κυβέρνηση, με τους Υπουργούς Οικονομικών, Εργασίας, Δικαιοσύνης και Υγείας να αποφασίζουν την Δευτέρα, κατόπιν σύσκεψης, την προώθηση σχετικών νομοσχεδίων.

Μιλώντας στην εκπομπή Alpha Καλημέρα ο Υπουργός Εργασίας Μαρίνος Μουσιούττας τόνισε πως πρόκειται για ένα διαχρονικό θέμα.

Advertisement

«Υπάρχουν σε υπηρεσίες, που μπορεί να λείπουν διαδοχικά για 6-7 χρόνια. Δεν είναι χωρίς έλεγχο. Γίνεται έλεγχος και παραμένουν.»

Όπως συμπλήρωσε, όταν κάποιος εργαζόμενος έχει μια ασθένεια, παίρνει αναρρωτική άδεια μέχρι και 42 ημέρες όπως προνοεί ο κανονισμός. Ακολούθως πηγαίνει στο ιατροσυμβούλιο, το οποίο μπορεί να δώσει στον εργαζόμενο αναρρωτική με πλήρεις απολαβές μέχρι έξι μήνες. Ενώ μετά, εάν συνεχίσει να είναι ασθενής, συνεχίζεται για ακόμα μέχρι ένα εξάμηνο με μισές απολαβές.

Με τον κ. Μουσιούττα να εξηγεί τι γίνεται στην πράξη.

Advertisement

«Λείπει κάποιος ένα εξάμηνο, παρουσιάζεται στην εργασία του για μία-δύο μέρες και ξανά αρρωστά με την ίδια πάθηση ως επί το πλείστον, μπορεί κάποιες φορές να είναι και διαφορετική. Οπότε, ξεκινά αυτός ο τροχός από την αρχή. Άρα, στην ουσία, απουσιάζει για μεγάλα χρονικά διαστήματα πέραν των έξι μηνών, του ενός χρόνου, χωρίς να υπάρχει καμιά επίπτωση οικονομική όπως προνοούν οι κανονισμοί».

Όπως πρόσθεσε ο Υπουργός Εργασίας, «αυτό που κάνει είναι νόμιμο. Το θέμα είναι γιατί δίδεται η ευκαιρία να γίνεται αυτό».

Advertisement

«Φταίει η συνείδηση του καθενός μας; Φταίνε οι γιατροί που δίδουν ελαφριά ίσως την καρδία τα πρόσθετα αναρρωτικά; Ίσως έπρεπε να υπήρχε ένας έλεγχος περαιτέρω μεταξύ πρώτου και δεύτερου ή και τρίτου εξαμήνου για να μην είναι τόσο εύκολο;»

Διευκρινίζοντας πως αναφέρεται πάντα για τα στοιχεία της κατάχρησης των αδειών ασθενείας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τέλος στην κατάχρηση αδειών ασθενείας στο δημόσιο, έρχονται νομοσχέδια από τέσσερα Υπουργεία

Advertisement

«Ουαί κι αλίμόνο αν κάποιος είναι χρόνιος ασθενής δεν το συζητούμε αυτό».

Κατά την σύσκεψη που συμμετείχε μαζί με τους άλλους τρεις Υπουργούς, ακούστηκαν εισηγήσεις, και πλέον το αρμόδιο τμήμα, που είναι το Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού του Υπουργείου Οικονομικών να δει πως θα προωθήσει αυτές τις εισηγήσεις με βάση τις προβλεπόμενες διαδικασίες.

«Η διαδικασία λέει ότι τα συζητάς με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις κυρίως δηλαδή με την ΠΑΣΥΔΥ. Όμως θεωρώ ότι είναι τέτοια η κατάσταση που πρέπει και η ΠΑΣΥΔΥ σε συνεννόηση με το αρμόδιο υπηρεσία-υπουργείο να βοηθήσει έτσι ώστε αυτό το πρόβλημα να εκλείψει. Διότι πρώτα απ’ όλα είναι εναντίον των υπόλοιπων υπαλλήλων αυτό που γίνεται που μένουν στην εργασία και επιφορτίζονται υποχρεωτικά τη δουλειά των υπαλλήλων».

Advertisement

Όπως συμπλήρωσε ο κ. Μουσιούττας υπάρχουν δύο βήματα που πρέπει να γίνουν.

Το πρώτο είναι να ετοιμαστούν κάποιες αλλαγές, οι οποίες θα συζητηθούν με την συντεχνία και να ακολουθήσει κατάθεση νομοσχεδίου ή κανονισμού στη Βουλή.

«Εκεί είναι το δεύτερο βήμα. Η Βουλή να εγκύψει πάνω στο πρόβλημα και να το προωθήσει για έγκριση. Διότι αναφέρθηκε χτες ότι υπάρχει ενώπιον της Βουλής από την προηγούμενη σύνοδο κάτι ανάλογο πιο μικρού βαθμού αλλαγή που πήγαινε να γίνει και όμως δεν κατάφερε να προχωρήσει να πάει στην Ολομέλεια».

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Βρείτε όλες τις θεματικές κατηγορίες του Alpha News παρακάτω

Ζωντανή Ροή Ειδήσεων

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

More