weather widget icon
20.8 °C
ΔΕΥΤΕΡΑ
22.06.2026 16:49
Powered by:
Μέλος του ομίλου
Alpha Cyprus
alpha-letter
Advertisement
22.06.2026
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
15:43

«Υπάλληλος στο λιμενικό δεν πρέπει να ανεβαίνει σε καράβι»: Ετοιμάζουν διαρθρωτικές κινήσεις για κατάχρηση αδειών στο δημόσιο

Όσα δήλωσε ο Μαρίνος Μουσιούττας
ALPHANEWSLIVE

Takeaways by alphanews.live

Σχετικά με αυτή την περίληψη

Αυτή η περίληψη δημιουργήθηκε αυτόματα με τεχνητή νοημοσύνη για να σας βοηθήσει να κατανοήσετε γρήγορα τα κύρια σημεία του άρθρου.

Οι περιλήψεις AI μπορεί να περιέχουν ανακρίβειες. Διαβάστε το πλήρες άρθρο για λεπτομέρειες.

  • Οι Υπουργοί Δικαιοσύνης, Οικονομικών, Υγείας και Εργασίας συζήτησαν το ζήτημα της κατάχρησης αδειών ασθενείας από αστυνομικούς και δεσμοφύλακες.
  • Ο Υπουργός Εργασίας Μαρίνος Μουσιούττας επισήμανε ότι το φαινόμενο της κατάχρησης αδειών απουσίας παρατηρείται και σε άλλες κυβερνητικές υπηρεσίες.
  • Διαπιστώθηκε ότι υπάλληλοι επανέρχονται στην εργασία τους για μία ημέρα μετά τη λήξη του εξαμήνου ώστε να ανανεώνουν τις πλήρεις απολαβές τους.
  • Υπάρχουν περιπτώσεις υπαλλήλων που απουσιάζουν από την εργασία τους για πολλά χρόνια λόγω προβλημάτων υγείας που κωλύουν την εκτέλεση των καθηκόντων τους.
  • Οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη εξέφρασαν την αποφασιστικότητα να προχωρήσουν άμεσα σε διαρθρωτικές κινήσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος σε ολόκληρο τον δημόσιο τομέα.

Σε σύσκεψη για την κατάχρηση αδειών ασθενείας από αστυνομικούς και δεσμοφύλακες συμμετείχαν ο Υπουργοί Δικαιοσύνης, Οικονομικών, Υγείας και Εργασίας, με τον Μαρίνο Μουσιούττα να σημειώνει πως το ζήτημα αυτό παρατηρείται και σε άλλες κυβερνητικές υπηρεσίες.

Μετά το πέρας της συνεδρίας του Εργατικού Συμβουλευτικού Σώματος, ο Υπουργός Εργασίας, Μαρίνος Μουσιούττας, κληθείς να σχολιάσει την σύσκεψη αναφορικά με την κατάχρηση αδειών ασθενείας από αστυνομικούς και δεσμοφύλακες, είπε ότι ο Υπουργός Δικαιοσύνης έθεσε «κατάσταση προσωπικού που υπηρετεί στις φυλακές», προσθέτοντας ότι «αυτό το θέμα υπάρχει και σε άλλες κυβερνητικές υπηρεσίες που φαίνεται ότι υπάρχει κατάχρηση από μικρή μερίδα υπαλλήλων του δικαιώματος της άδειας απουσίας».

Advertisement

Ανέφερε ότι σήμερα όταν κάποιος απουσιάζει μέχρι 42 μέρες μετά από αυτές «πάει ιατροσυμβούλιο» και «μπορεί να του δώσει μέχρι 6 μήνες με πλήρεις απολαβές και αν συνεχίσει μετά, τότε συνεχίζει για τους άλλους 6 μήνες με τις μισές απολαβές».

Πρόσθεσε πως αυτό που συμβαίνει συνήθως με τη λήξη του εξαμήνου ο υπάλληλος επιστρέφει για μία ημέρα πίσω στη δουλειά του και την επόμενη μέρα ξαναπάει με άδεια ασθενείας, οπότε στην ουσία ξεκινάει καινούργια ρύθμιση και άρα πληρώνεται κανονικά».

Είπε ακόμη ότι «φάνηκε ότι υπάρχουν υπηρεσίες που έχει άτομα που λείπουν για πάρα μα πάρα πολλά χρόνια από την εργασία τους».

Advertisement

Πρόσθεσε ότι τέθηκε το ερώτημα, «εφόσον ένας λείπει 7 χρόνια από την εργασία πώς και δεν προωθείται το θέμα για να πάει σε ιατροσυμβούλιο».

«Υπάρχει υπάλληλος ο οποίος έχει προσληφθεί στο λιμενικό και η ασθένεια που έχει είναι ότι δεν πρέπει να ανεβαίνει σε καράβι», ανέφερε και πρόσθεσε ότι «υπάρχει δάσκαλος ο οποίος έχει ασθένεια της αγοραφοβίας, δηλαδή δεν μπορεί να είναι σε αίθουσα με μαθητές».

Advertisement

Ο Υπουργός Εργασίας είπε ότι κατά την σύσκεψη υπήρξε «αποφασιστικότητα από τους συμμετέχοντες και η θέση ήταν ότι πρέπει άμεσα να προχωρήσουμε με διαρθρωτικές κινήσεις, ούτως ώστε αυτό το θέμα να λιγοστέψει».

Ανέφερε ότι «η όποια θεραπεία υπάρξει θα αφορά όλο το δημόσιο».

«Το Υπουργείο Δικαιοσύνης το Υπουργείο Δικαιοσύνης, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τη νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, έχει υπόψη του απουσίες διαχρονικά», ανέφερε και πρόσθεσε ότι «αυτό αφορά μία μικρή μερίδα των δημοσίων υπαλλήλων».

Advertisement

«Με έκπληξη είδα ένα μεγάλο αριθμό δημοσίων υπαλλήλων οι οποίοι δεν έκαναν ποτέ χρήση αυτών των ωφελημάτων», κατέληξε.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Βρείτε όλες τις θεματικές κατηγορίες του Alpha News παρακάτω

Ζωντανή Ροή Ειδήσεων

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

More