Σε σύσκεψη για την κατάχρηση αδειών ασθενείας από αστυνομικούς και δεσμοφύλακες συμμετείχαν ο Υπουργοί Δικαιοσύνης, Οικονομικών, Υγείας και Εργασίας, με τον Μαρίνο Μουσιούττα να σημειώνει πως το ζήτημα αυτό παρατηρείται και σε άλλες κυβερνητικές υπηρεσίες.
Μετά το πέρας της συνεδρίας του Εργατικού Συμβουλευτικού Σώματος, ο Υπουργός Εργασίας, Μαρίνος Μουσιούττας, κληθείς να σχολιάσει την σύσκεψη αναφορικά με την κατάχρηση αδειών ασθενείας από αστυνομικούς και δεσμοφύλακες, είπε ότι ο Υπουργός Δικαιοσύνης έθεσε «κατάσταση προσωπικού που υπηρετεί στις φυλακές», προσθέτοντας ότι «αυτό το θέμα υπάρχει και σε άλλες κυβερνητικές υπηρεσίες που φαίνεται ότι υπάρχει κατάχρηση από μικρή μερίδα υπαλλήλων του δικαιώματος της άδειας απουσίας».
Ανέφερε ότι σήμερα όταν κάποιος απουσιάζει μέχρι 42 μέρες μετά από αυτές «πάει ιατροσυμβούλιο» και «μπορεί να του δώσει μέχρι 6 μήνες με πλήρεις απολαβές και αν συνεχίσει μετά, τότε συνεχίζει για τους άλλους 6 μήνες με τις μισές απολαβές».
Πρόσθεσε πως αυτό που συμβαίνει συνήθως με τη λήξη του εξαμήνου ο υπάλληλος επιστρέφει για μία ημέρα πίσω στη δουλειά του και την επόμενη μέρα ξαναπάει με άδεια ασθενείας, οπότε στην ουσία ξεκινάει καινούργια ρύθμιση και άρα πληρώνεται κανονικά».
Είπε ακόμη ότι «φάνηκε ότι υπάρχουν υπηρεσίες που έχει άτομα που λείπουν για πάρα μα πάρα πολλά χρόνια από την εργασία τους».
Πρόσθεσε ότι τέθηκε το ερώτημα, «εφόσον ένας λείπει 7 χρόνια από την εργασία πώς και δεν προωθείται το θέμα για να πάει σε ιατροσυμβούλιο».
«Υπάρχει υπάλληλος ο οποίος έχει προσληφθεί στο λιμενικό και η ασθένεια που έχει είναι ότι δεν πρέπει να ανεβαίνει σε καράβι», ανέφερε και πρόσθεσε ότι «υπάρχει δάσκαλος ο οποίος έχει ασθένεια της αγοραφοβίας, δηλαδή δεν μπορεί να είναι σε αίθουσα με μαθητές».
Ο Υπουργός Εργασίας είπε ότι κατά την σύσκεψη υπήρξε «αποφασιστικότητα από τους συμμετέχοντες και η θέση ήταν ότι πρέπει άμεσα να προχωρήσουμε με διαρθρωτικές κινήσεις, ούτως ώστε αυτό το θέμα να λιγοστέψει».
Ανέφερε ότι «η όποια θεραπεία υπάρξει θα αφορά όλο το δημόσιο».
«Το Υπουργείο Δικαιοσύνης το Υπουργείο Δικαιοσύνης, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τη νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, έχει υπόψη του απουσίες διαχρονικά», ανέφερε και πρόσθεσε ότι «αυτό αφορά μία μικρή μερίδα των δημοσίων υπαλλήλων».
«Με έκπληξη είδα ένα μεγάλο αριθμό δημοσίων υπαλλήλων οι οποίοι δεν έκαναν ποτέ χρήση αυτών των ωφελημάτων», κατέληξε.
Πηγή: ΚΥΠΕ



